Lite nostalgi..

Sitter & packar ihop mina saker.. kläder & sånt, allt annat lämnar jag kvar här i mitt rum hemma hos min mamma!
Det blir alltid lite nostalgiskt då man ska gräva bland saker & rensa och sånt.. gamla dagböcker, skolarbeten, till och med gamla mina vänner-böcker.. Nu är jag stor & ska bli sambo.. fy fasen.. asså misstolka mig rätt nu ;P men fy fan va mkt roligare det var då man var liten, nu är det bara vuxensaker.. städa, tvätta, jobba, diska.. blä!
Tänk ändå & få smutsa ner sig som fan & leka i havet med badbollar & diverse uppblåsbara saker, eller få sitta i sanlådan & gräva, eller äta glass på bron en sommardag med sin bästa kompis, tänk att få ha sommarlov och få vara ute längre än vanligt för mamma & pappa & busa med kompisarna, tjuvplinga, palla äpplen.. komma hem lite halvfrusen en kväll & bada badkar med skum & bygga skumgrottor, somna i sin barnasäng i nytvättade sängkläder som luktar hemma & tryggt och släcka sin mimmi pigg säng-lampa efter att pappa berättat påhittade historier om josefin & brunte, eller om mig & mina vänner när vi leker kurragömma i lekparken..
Men än finns det mkt att se framemot ;> & vem har sagt att man måste bli vuxen på riktigt bara för att man flyttat hemifrån, har jobb & betalar sina egna räkningar? Nä just det! Jag ska då minsan aldrig bli stor! & jag vet att jag kommer må som en prinsessa med roger, så hur mkt jag än skulle vilja vara liten igen så är jag ganska nöjd med livet som det är! Men drömma kan man! :)

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Emma [ E M S T A A R]

I miss youuuuu!

2008-09-03 @ 00:50:11
URL: http://emstaar.blogg.se/
Postat av: Maja

Kloka ord :)

2008-09-03 @ 21:20:43
URL: http://majaroslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0