Fredag.

Vaknade vid nio idag & sen så spelade jag lite GH & sen for jag på stan med emma :)
For förbi pappa & hämtade nå pengar,. & så hittade jag ett brev jag skrivit till mig själv då jag var 12 år, det stor "Detta får du inte öppna förräns du är 15 år".. haha..
Det stod att jag skulle festa mycket och ha roligt, jag skulle inte vara oskuld, jag skulle vara smal, snygg & perfekt, jag skulle vara vän med mina gamla vänner, jag skulle inte hålla på med droger eller röka & om jag nu rökte så hade jag skrivit hur mycket pengar jag skulle kunna spara genom att inte göra det, alla kläder jag hade kunnat köpa. haha.. Sorry att jag måste göra dig besviken My, 12 år, men jag röker & har rökt sen jag var 13 år, & smalare än när jag var 12 är jag definitivt inte, förmodligen inte snyggare heller, & jag är långt ifrån perfekt, jag kanske har kvar 2 av mina gamla vänner som jag umgicks med då jag var 12,. haha..
Lilla barn,. livet blir aldrig som man tänkt sig! Det är som roligt att läsa, men samtidigt sorgligt.. Att jag en gång var ett oskyldigt barn, med drömmar och visioner, hade hela tonåren framför mig,. & många av de åren har jag bara kastat bort.. omedveten om hur mycket jag skulle ångra senare!
Tänk om jag kunde spola tillbaka tiden till den dagen jag satt i min säng & skrev brevet, en dag då jag var 12 år, liten & söt, oskyldig, orörd, & gick i sjätte klass! Nu är jag en "vuxen" kvinna,. men ändå så pass nära det där barnet någonstans inom mig! Jag kan sakna gamla tider väldigt mycket & vissa personer & sättet att se så lätt på allt.

Nu ska jag hoppa i duschen! :)

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag vet precis hur du menar! Tänkte på det där jag med bara för någon dag sen. Det är som läskigt, man vill som tro att man kan gå tillbaka i tiden och vara den personen man var då, men det kan man ju inte..

2008-02-24 @ 22:02:20
URL: http://www.majaroslund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0