en tanke slog mig.

Jag följer en del bloggar, bla. följde jag en tjejs blogg förut, en tjej som hade cancer, den tjejen gick bort för ungefär ett halvår sen.. Hon blev bara 20 år! Men fastän hon var sjuk och hon inte ens visste om hon skulle överleva eller inte, så hade hon så positiv syn på sitt liv och hittade små glädjeämnen och såg allt från den ljusa sidan!
DET tycker jag är helt underbart att tanken har så stor kraft! Jag tror att i de flesta fall så kan vi människor göra ett val.
Vad ger det oss att deppa ihop eller va negativa? Visst alla har vi våra bra och dåliga dagar och man måste ju få känna ut sina känslor, men i de flesta fallen tror jag att man kan välja att hellre se saker från en mer positiv synvinkel!
Det tycker jag att vi alla borde försöka, både för vår egen skull och de som är runt oss, för är man en entuiasmerande person som ger andra inspiration och glädje så stärker man inte bara sig själv utan även andra som man möter! =)

Så från och med idag så tycker jag att jag & alla andra ska försöka vakna varje morgon och e vilka möjligheter vi egentligen har i våra liv och inte bara sucka över att det är en ny skitvecka, som de flesta gör på måndagar! ;)

Man kan välja sina egna vägar mot lyckan! =)

Nu ska jag ta tag i allt som jag måste göra, med glädje, ska även ta en joggingtur till stepin och träna arslet av mig ;) hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0